DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Multimedya II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 206
Bahar
3
0
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarını çeşitli iletişim ortamlarında kullanması, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlemesi ve teorik ve uygulamalı olarak dijital çevreye uygun multimedya uygulamalarını kavrasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaratıcı düşünce ve fikirlerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda karar verebilecek
  • Hareketli ve etkileşimli medyanın temel tekniklerini kullanabilecek
  • Dijital medyada tasarım problemi çözebilecek
  • Bir projenin fikrinden son icraya kadar olan sürecini tasarlayabilecek
  • Birden fazla meyanın işe koşulduğu yaratıcı tasarımları geliştirebilecek ve yürütebilecek
Ders Tanımı Multimedya ve uygulamaları.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, tanışma, ders akışı ve değerlendirme kriterlerinin tartışılması
2 Multimedya Hakkında Örnekler Üzerinden İncelemeler Yapılması Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:1
3 Multimedya Proje 1: Projeye giriş. Brieflerin incelenmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:1
4 Multimedya Proje 1: Atölyelde tasarım ve üretim süreci. Sınıf içerisinde fikirlerin toplanıp, geri dönüşler verilmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:1
5 Multimedya Proje 1: Teslim ve sınıf içi değerlendirmeler. Teslim ve sınıf içi sunumlar.
6 Multimedya Proje 2: Projeye giriş. Brieflerin incelenmesi Örnekler üzerinden inceleme yapılarak projenin tanımlanması. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:2
7 Multimedya Proje 2: Atölyelde tasarım ve üretim süreci. Sınıf içerisinde fikirlerin toplanıp, geri dönüşler verilmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:2
8 Multimedya Proje 2: Teslim ve sınıf içi değerlendirmeler. Teslim ve sınıf içi sunumlar.
9 Multimedya Proje 3: Projeye giriş. Brieflerin incelenmesi. Örnekler üzerinden inceleme yapılarak projenin tanımlanması.
10 Multimedya Proje 3: Atölyelde tasarım ve üretim süreci. Sınıf içerisinde fikirlerin toplanıp, geri dönüşler verilmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:3
11 Multimedya Proje 3: Atölyelde tasarım ve üretim süreci. Sınıf içerisinde fikirlerin toplanıp, geri dönüşler verilmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:3
12 Multimedya Proje 3: Atölyelde tasarım ve üretim süreci. Sınıf içerisinde fikirlerin toplanıp, geri dönüşler verilmesi. Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:3
13 Multimedya Proje 3: Sınıf içi değerlendirmeler. Sınıf içi sunumlar.
14 Multimedya Proje 3: Teslim. Teslim ve sınıf içi sunumlar.
15 Dönem Değerlendirmesi
16 Dönem Değerlendirmesi
Ders Kitabı
Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım / Tevfik Fikret Uçar ISBN 9789751040282
 
Multimedya ve Görsel Tasarım
Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen
ISBN 9759962319
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
3
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
3
3
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
77

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest